יום חמישי, 9 באוקטובר 2014

האסקפיזם המושלם: שבוע בפריז

אז אחרי חודשים של שירות אנשים שיכורים- העבודה השתלמה!

הכרטיס נקנה- החופשה סוף סוף הגיעה.


יש משהו בפריז. משהו שלא ידעתי להגדיר אותו, אלא רק בדיעבד כשחזרתי לארץ. קודם כל שמתי לב שהצרפתים לא מחוברים באינפוזיה לאייפונים שלהם. גם במטרו ובמקומות שאני הייתי טוענת שהם הכרחיים בשביל להעביר את הזמן, אז לא! הם יעדיפו לקרוא ספר או לשמוע מוזיקה (!!!).

דבר שני, הם מסתובבים ברחוב עם באגט כאילו כלום.



מעבר לזה, התיירים לא ממש מעניינים אותם ורובם לא טורחים אפילו ללמוד אנגלית. לי זה לא הפריע. אפילו קצת חיבבתי את הגישה הקשוחה והאליטיסטית של אםאתהלאיודעצרפתיתבעיהשלך (במבטא צרפתי).


תיירם בלובר
                                                 תיירים בלובר.

כמה אנקדוטות לגביי הבחורות הפריזאיות:

-יש להן חיבה עמוקה לנעלי סניקרס (גם עם שמלה או חצאית).
-הן לא שמות לק בציפורניים.
- הן אוכלות מלא באגט ולא משמינות.


 געגועים עמוקים.
                                      

הנונשלנטיות בעיר הזאת הקסימה אותי. הרחובות יפים ומטופחים באופן שנראה חסר מאמץ לחלוטין.




אוכל:

אין ספק שהאוכל הרבה יותר הולם לקרניבורים. התפריט הצרפתי מבוסס על סטייקים, המבורגרים, דגים ופירות ים. מה שכן, הצרפתים יודעים לעשות את הבשר כמו שצריך. אם הזמנת מידת עשייה מדיום, זה אכן יהיה כך- אדום ועסיסי מבפנים.  ביום השלישי, פגשנו קרובי משפחה, ז'אן-פייר ואגת, שלקחו אותנו לביסטרו צרפתי קלאסי. קשה לתאר במילים כמה התמוגגתי מהאוכל. ז'אן פייר פיקד על הזמנת הראשונות והקינוחים, אחת הראשונות הייתה מנת מולים שמעולם לא ראיתי לפני, והיא הייתה פשוט מעולה!


     מעט חשודים אבל טעימים בטירוף.
                             

בתקופה האחרונה אני מאוד משתדלת להפחית בבשר ואני מודה שבפריז חטאתי. בעיקר לא הצלחתי לעמוד בפני באגט עם האם וצ'יז (או: ז'אמבון אה פרומאז'). מה שמביא אותי לדבר קצת על הבאגט. הוא בכל מקום: תקבלו אותו חתוך בתוך סלסלה כחלק אינטגרלי מהארוחה במסעדות (לפעמים הוא גם יהיה חם!), תראו אותו בכל מאפייה ופטיסרי, ובידיהם של הצרפתים הקונים אותו טרי מידי יום. 


קניות:

השופינג בפריז הוא כייפי ביותר. בכל פינה אפשר למצוא חנויות בגדים, בוטיקים של מעצבים, וכמעט בכל חנות יש דברים ממש יפים. אני העדפתי לקנות מחנויות מוכרות (H&M וכו'), הבגדים יפים והרבה יותר זולים אז יכולתי להתפרע ולקנות יותר. מצד שני, אם יש תקציב, כמובן שמיד ללכת לחנויות הבוטיק, שם אפשר למצוא דברים ייחודיים ושווים. 


  כי חייבים הפסקת קפה בין קנייה לקנייה.    
                                                                                          

עוד דבר נחמד בפריז הוא שכמעט בכל רחוב או סמטה אפשר למצוא גן נסתר, הנחבא בין הבניינים.  



והדלתות (כן אני מדברת על דלת)!!! כל כך מרשימות שפשוט אי אפשר להתעלם מהן.



בעצם החיסרון היחיד הוא שהיא מאוד יקרה. אני הגעתי בידיעה שאני הולכת לבזבז את כספי על דברים נחוצים (שופינג), אז זאת לא הייתה בעיה, אבל כדאי לבוא מוכנים.


        עצי ערמונים בגני לוקסמבורג.           


     עד הפעם הבאה.
                                    

2 תגובות:

  1. איזה יפי נועה :)
    מצטרפת בעונג לאסקפיזם שלך
    בינתיים וירטואלית
    ומחכה לפעם הבאה...

    השבמחק

הגיב/י כאן