יום שני, 13 באוקטובר 2014

לקראת החורף: מרק ירקות עם קוסקוס


לפני כשבועיים, בדרכי חזרה הביתה מהים, נחתה עליי פתאום השתוקקות עזה למרק.

לא סתם מרק. מרק ירקות עם קוסקוס.


30 מעלות, חום אימים, אני נוטפת זיעה על הקטנוע והמוח שלי לא מרפה. מרק עכשיו.



עצרתי בסופר וקניתי גרגירי חומוס בקופסת שימורים (מתנצלת מראש בפני כל האורגנים אקולוגים/אבא שלי, לא היה לי זמן להשרות מראש והייתי רעבה). תיארתי לעצמי שאת שאר המצרכים אמצא כבר בבית. טעיתי. שני תפוחי אדמה, בטטה ובצל. בכל זאת לא ויתרתי, התחלתי בקילוף.       



   

בעודי עומדת במטבח עם הבגד ים עליי וחותכת ירקות, בן הופיע מהחדר וחשב שנפלתי על הראש. בלי קשר יש לנו חילוקי דעות בעניין האקלים בבית (מזגן) -  אנחנו תמיד הפכים, כשהוא מת מחום אני קופאת, ולהיפך. כל אחד טוען שהבעיה היא אצל השני. באותו הרגע הייתה לו ראיה מצוינת כדי לבנות עליי תיק, ולנצח. בגדול. הוא לא ניצל אותה, למזלי.




תוך 10 דקות סיימתי עם החיתוך והטיגון של הירקות (ברגע האחרון גם מצאתי פטרוזיליה), הוספתי מים רותחים, חצי כפית של חוויאג' למרק, מלח פלפל, סגרתי את המכסה והלכתי להתקלח. כשיצאתי המרק היה מוכן. נשאר רק להכניס את גרגירי החומוס ולהכין את הקוסקוס.



מאז כבר יצא לי להכין שוב את המרק, אבל הפעם שדרגתי והוספתי דלעת, גזר ושום.

גם בלי, המרק יוצא טעים, מנחם והכי חשוב- קל ומהיר!!!




טיפ: הדבר היחיד שחשוב במתכון (מעבר לירקות ומים) זה החוויאג'- תערובת תבלינים תימנית שבדר"כ מכילה כורכום, כמון, הל וחילבה. אני ממש ממליצה למי שאין לקנות אותו, הוא מוסיף טעם עמוק למרק ולתבשילים ואפשר להשיג אותו בכל מקום (סופר, שוק, חנויות תבלינים וכו'). רק כשאתם קונים תבקשו חוויאג' למרק, כי יש גם חוויאג' לקפה ואלו שתי תערובות שונות.


הוראת בטיחות: אני הלכתי להתקלח בידיעה שעוד מישהו היה בבית, אם אין מי שישגיח אל תעזבו את הסיר לבדו. זהו אני מכוסה מכל הכיוונים, אפשר להמשיך.



:(מצרכים למרק המשודרג (אני הלכתי על כמויות שמתאימות לזוג


             2 תפוחי אדמה              
בטטה
דלעת
3 גזרים
בצל
שן שום
חופן פטרוזיליה
שמן זית
גרגירי חומוס
תבלינים- חצי כפית חוויאג' למרק, חצי כפית פפריקה (אופציונלי), מלח ופלפל.


הוראות הפעלה:



  • מרתיחים קומקום עם הרבה מים.
  • מקלפים את הירקות וחותכים לקוביות. את הבצל חוצים לחצי.
  • מוסיפים שמן זית למחבת ומטגנים מעט את הבצל.
  • מוסיפים את שאר הירקות ומערבבים.
  • מוזגים את המים הרותחים לסיר עם הירקות.
  • מוסיפים חופן פטרוזיליה ושן שום שלמה.
  • מתבלים בחוויאג' ומלח פלפל.
  • כשהמרק מבעבע, מנמיכים את האש וסוגרים את המכסה.
  • כשהירקות רכים (בערך 20 דק'), מוסיפים את גרגירי החומוס ומערבבים.

לקוסקוס (ללא בישול):


  • מרתיחים קומקום.
  • שופכים את הקוסקוס לקערה עמוקה או סיר .
  • מתבלים במלח ופלפל, מעט שמן ומערבבים עם מזלג.
  • מוזגים את המים הרותחים מעל הקוסקוס (כמות שווה) ומכסים בצלחת/מכסה.


בערך 6 דק' והקוסקוס מוכן!

אה ולא לשכוח להדליק מזגן. בתיאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הגיב/י כאן