יום ראשון, 1 במרץ 2015

אושר ועושר: רוטב בולונז עשיר עם עגבניות טריות ובטטה


בסיום תקופת המבחנים, בן ואני נסענו מחוץ לעיר, אכלנו צהריים במסעדה ואחרי הסתובבנו קצת בטבע.

עצי תפוזים ולימונים בכל מקום, דשא בצבע ירוק עז, פרחים צהובים ושמיים כחולים-אפורים.



 
ארוחת צהריים בכפר.


פתאום הציפה אותי תחושה שאני במקום אחר, מקום שלא הייתי בו ואני חולמת לבקר כבר שנים. איטליה. 



נמצאת ליד נתניה מרגישה טוסקנה.


בולונז זה אחד המאכלים הראשונים שלמדתי לבשל, והוא גם אחד האהובים עליי. ברוטב בולונז האיטלקי הקלאסי יש גזר וסלרי. אני אוהבת להכין עם בטטה, זה נותן טוויסט מעניין ומוסיף מתיקות ועומק לתבשיל. 

לאחרונה התחלתי להוסיף לרוטב עגבניות טריות שאני חולטת לפני הבישול. 

עצם המשפט הזה גורם לי לחייך, כי כשאני מספרת לאנשים בגאווה שחלטתי את העגבניות, 

זה נשמע כאילו הכנתי אוכל מולקולרי.

אבל זה בעצם אומר ששמתי עגבניות במים חמים והורדתי להן את הקליפה.


תהליך החליטה:


במתכון השתמשתי בפסטה מחיטה מלאה. אין ספק שהיא פחות טעימה מהרגילה, אבל בכל מקרה היא מתערבבת בסוף עם הרוטב, אז למה לא לשלב קצת בריאות.

מצרכים:
חצי ק"ג בשר טחון
בצל גדול
בטטה
שן שום
שמן זית
3 עגבניות טריות (או/ו עגבניות שרי)
פחית עגבניות מרוסקות
רסק עגבניות קטן
סוכר
בזיליקום (טרי או יבש)
חבילת פסטה

הוראות הפעלה:
  • חותכים את הבצל, שום ובטטה לחתיכות קטנות.
  • מסמנים עם סכין צורת איקס על העגבניות ומכניסים אותן לסיר עם מים רותחים ל-2 דקות. 
  • שוטפים את העגבניות במים קרים, משילים את הקליפה וחותכים גס.
  • מחממים סיר עם שמן זית, מכניסים את הבצל והשום ומטגנים מעט.
  • מוסיפים את הבטטה ומערבבים עד שהיא מעט מתרככת.
  • מוסיפים את הבשר הטחון ומרסקים אותו בעזרת כף עץ. מתבלים במלח פלפל.
  • כשהבשר מפורר ועשוי לחלוטין, יוצקים לסיר את העגבניות הטריות, את פחית העגבניות המרוסקות, שתי כפות מרסק העגבניות וכפית סוכר.
  • מוסיפים לסיר חופן בזיליקום (עדיף טרי) ומערבבים.
  • כשהבולונז רותח, מנמיכים את האש וסוגרים את המכסה.
  • במקביל, מרתיחים סיר מים עם הרבה מלח. כשהמים רותחים מוסיפים את הפסטה, מערבבים ומבשלים עד שהפסטה אל-דנטה מושלמת. לפני הסינון, יוצקים עם כף גדולה קצת ממי הפסטה לתוך סיר הבולונז, העמילן שבפסטה מסמיך את הרוטב.
  • מסננים את הפסטה ומזלפים מעט שמן זית ומלח גס.
  • אחרי חצי שעה כשהבולונז התבשל והבטטה התרככה, אפשר לאכול!
  • עוד אופציה היא להשאיר את הסיר על  הגז עוד קצת כדי לתת לטעמים להיספג. 


או שאפשר גם וגם - לאכול בולונז ולהשאיר אותו להתבשל (על תקן העוגה השלמה)

Buon appetito

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הגיב/י כאן