יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

מאפינס בננה, שוקולד צ'יפס ואגוזים


תמיד סלדתי מאפייה. זה הרגיש לי כאילו כופים עליי תבנית מסוימת (תרתי משמע), וכל חריגה ממנה תתגלה ככישלון מוחלט. לעומת בישול שהוא הרבה יותר אבסטרקטי וחופשי.


היום אני יודעת שגם באפייה אפשר לעשות ניסויים ולהתפרע במתכונים מסוימים, אך לרוב אני נמנעת מלאפות מהסיבה הפשוטה שאין לי בבית פרטנר למתוקים ואני פשוט אחסל הכל לבד ואתחרט על כך לעד. 


כשאושר ורגשות אשמה מתמזגים. ביקור בדליקטסן.

כשאני מפנטזת על העתיד, לפעמים אני רואה את עצמי אמא סטייל מרתה סטיוארט, עם מטבח ענק וביתי מלא בגדג'טים של בישול ואפייה, אני לובשת סינר פרחוני ויש לי בבית ריח מדהים של עוגה נאפית בתנור. וקריירה מצליחה.



אז בשביל לשמר את הפנטזיה, אם אני כן מחליטה לאפות משהו (אחרי שאני עושה עם עצמי משא ומתן קשוח על כמה מותר לי לאכול. זה תמיד מתחיל בפרוסה אחת), אני תמיד חוזרת לאותו מתכון שאף פעם לא נמאס ותמיד מעלה בי נוסטלגיה של ילדות. עוגת הבננות של דודה שלי, תמי (שהיא גם מעין מרתה אבל הרבה יותר מגניבה).


דודה שלי היא סוג של עילוי בכל הקשור לקולינריה, עיצוב ואופנה. וכמובן שבבית שלה תמיד יש ריח של עוגה בתנור. 


המטבח של תמי (תמונות מתוך האתר שלה nestprettythings.com)

...Someday


המתכון מאוד פשוט וידידותי למטבחים נטולי מיקסר (כמו שלי). כל ההכנה יכולה להתבצע מצוין באופן ידני. 




המאפינס יוצאים רכים וטעימים, והבונוס הכי גדול- הריח!!! קומבינציית ניחוחות מדהימה של בננות שוקולד ואגוזים. 


טיפים:

*במידה ואין תבנית שמיועדת למאפינס, אפשר לשפוך את הבלילה לתבנית רגילה של עוגה.

* אם אתם לא בטוחים שהמאפינס מוכנים, תכניסו קיסם לאחד מהם. אם הקיסם יוצא נקי- זה מוכן.


מצרכים:


3-4 בננות בשלות

3 ביצים

1/4 כוס שמן

1.5 כוס סוכר

2 כוסות קמח

1/2 כוס שוקולד צ'יפס

1/2 כוס אגוזי מלך

חמאה (לשימון התבנית)

תבנית עם שקעים למאפינס


הוראות הפעלה:


  • מחממים תנור ל-180 מעלות.
  • משמנים את השקעים של התבנית בחמאה (אם יש תבנית מסיליקון אין צורך בחמאה).
  • שוברים מעט את אגוזי המלך (אופציה: לשים את האגוזים בתוך שקית אטומה ולדפוק עם פטיש. מאוד יעיל. ומשחרר אגרסיות).

יבשים:

  • שופכים את הקמח והסוכר לקערה ומערבבים.
רטובים:

  • מועכים את הבננות עם מזלג עד שהן מתאחדות לעיסה (מותר קצת גושים).
  • שוברים את הביצים בקערה נפרדת ומערבבים, מוסיפים את השמן ומערבבים.
  • מאחדים את הבננות עם הביצים והשמן בקערה אחת ושופכים לקערה של הסוכר והקמח.
  • מערבבים ידנית עד שהתערובת חלקה ואחידה (לאמץ את השרירים).
  •  מוסיפים שוקולד ציפס ואגוזי מלך.
  • שופכים את הבלילה לתוך השקעים של התבנית (לא למלא עד הסוף כי המאפינס עוד יתפחו), ומכניסים לתנור. בערך 15 דק' והמאפינס מוכנים! 



קפה ומאפינס בגינה, אבל קודם כל- אינסטגרם.



תגובה 1:

  1. יו נועה זה נראה הכי טעים שיש! עכשה לי חשק להכין גם (:

    השבמחק

הגיב/י כאן